Så här rengör du ett smutsigt spjällhus och vad är symptomen när spjällhuset blir smutsigt och geggigt? I show you how to get to the throttle body and idle air control valve on your car, how to clean them, what are some symptoms of a dirty or clogged throttle body or IAC Valve and how they work. Trist att rengöring inte hjälpte.
Men du skriver inte vilka symptom bilen har. Kanske skulle underlätta! När jag hade problem med spjällhuset, började det med att den dog sporadiskt på tomgång.
På slutet började den rycka och gå illa och gick in i "nödläge" och gick knappt köra alls. Exakt så är det med min oxå.
Ett spjällhus är en komponent som reglerar luftflödet till motorns insugningsrör. Volvo Cars utvecklar och förbättrar ständigt kvalitén på sina produkter, även på befintlig vagnpark för ökad driftssäkerhet.
Det konstaterades en viss svaghet kopplat till mjukvaran initialt på spjällhusen. Detta åtgärdades kort därpå. En sak man kan göra är att rengöra spjället vilket kan lindra många av symptomen (även iladdning av den nya mjukvaran kan göra en del, borde dock redan finnas i din -07:a) men det är egentligen inget som åtgärdar spjällets bristande konstruktion. En skada dåligt fungerande TPS kan orsaka olika symptom.
Symtom på en defekt TPS Aptering och ryck i bilen. Idle svajning av bilen. En spjällhuset är i huvudsak en stor luftventil som sitter mellan insuget och luftintagsrör. Generellt sett har en motor en spjällhuset, vilka bultar till insugningsröret s plenum (den stora luftkaviteten i mitten).
Electrofant skrev: var kan jag köpa ett nytt spjällhus och vad kostar det? Många spjällhus finns på lager som utbyteskomponent. Det vill säga at vi levererar ett renoverat spjällhus – kunden returnerar ett trasigt slitet spjällhus till oss. Spjällhus brukar använda vridspjäll.
Finns spjällhuset inte på lager, har man med en importerat eller chippad bil att göra, kan vi givetvis renovera det befintliga spjällhuset i stället. Gaspedalen slapp jag byta. Om du rengjort spjällhuset ordentligt (dvs tagit loss den så man kommer åt ordentligt) och gjort en grundinställning (med VAG-com) och fortfarande inte fungerar är det dags att byta spjällhus.
Har tidigare haft problem med att den inte startat. Då byttes vevaxelgivaren o sedan har det varit bra. Har sökt här på forumet om spjällhus och limp home, Sagt o gjort bilen hade gått in i limp home. DE VIKTIGASTE SYMPTOMEN AV ETT DEFEKT SPJÄLLHUS.
Som nämnts finns det ofta problem med spjällhuset. Att det finns problem med ett spjällhus är ofta märkbar av en dåligt drivande motor. Tomgångshastigheten kan vara oregelbunden, motorn kan reagera dåligt på gaspedalrörelserna och motorn kan till och med hålla eller stanna. Men har haft borta spjällhuset och rengjord det var väldigt "gäggigt" där.
Såg att röret som går till EGR ventilen inte var snyggt, men har inte lossat det vid EGR ventilen, för dessa två pinnbulltar är väldigt rostiga, så man måste spräcka muttern annars går de av. Men är kanske nästa steg att göra. Lagning(?) av laddluft-kylar by-pass valve. Det styr luft som by-passar laddluft-kylaren, används vid regenerering och ev.
SVAR: Förr var det ganska vanligt att lamellerna blev utslitna och började slira. Den första symptomen är då att motorns varv ökar i uppförsbackarna utan att farten samtidigt stiger.
Moderna spjällhus är ett typiskt exempel på mekatronik: en del som består utav både mekaniska och elektroniska delar. Renovering av den här typen av komponenter kräver ett annat tillvägagångssätt än delar som är rent elektroniska. ACtronics erbjuder möjligheten om att få ett spjällhus renoverat istället för repareras.
Max är ett symtom på ett trasigt system. Symptom för trasigt nätaggregat. Kan ett trasigt nätaggregat få datorn frysa lite då och då.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.