måndag 6 maj 2019

Utomhussiren verisure

Verisures inomhussiren är en av många ljudkällor i vårt larmsystem, men är helt klart den starkaste och mest flexibla. Sirenen har fler användningsområden än att tjuta, vilket gör den unik!


Utomhussiren verisure

Verisure är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. Vi driver vår verksamhet under varumärket Verisure i de flesta av våra marknader samt Securitas Direct i Spanien och Portugal.


Vi har över miljoner kunder i länder i Europa och Latinamerika. Verisure Smart Plug är en fjärrströmbrytare som låter dig styra ditt hem på distans. Genom att enkelt sätta i en Smart Plug i ett vägguttag så skapar du ett smart eluttag som du kan styra via Verisure App i mobilen. Verisure har har goda utbyggnadsmöjligheter, det som framförallt saknas är utomhussiren.


Utomhussiren verisure

Förutom de vanliga tillvalen finns möjlighet att koppla till låsmodul mot Yale Doorman eller energimodul för luftvärmepumpen. Tänk på att Verisure behåller äganderätten på larmet under fem år. Modern och pålitlig siren från Yale! Uthomhussiren som är perfekt för att utöka tryggheten i ditt hem!


Utomhussiren verisure

Glöm inte att köpa startpaketet då detta behövs för att koppla upp enheten. Finns det utomhussiren till verisure ? Om jag köper en magnetkontakt och installerar själv och det blir inbrott. Går larmet till er eller får jag bara sms? Med en utomhussiren monterad på fasaden eller skorstenen ökar möjligheten att avskräcka eventuella inkräktare i din bostad.


Vid larm både tjuter och blinkar sirenen vilket påkallar uppmärksamhet från både grannar och förbipasserande. Utomhussiren AS6är en sirén med ett ljudtryck på 1dB på tre meter. Sirénen har en kapsling av stryktålig och UV-beständig 5mm polykarbonat. Som extra säkerhet och som skydd mot försök att fylla den med skum har den en inre kapsling av stål.


Hemlarm från Verisure ger inbrottslarm, brandskydd uppkopplat till Sveriges största larmcentral för snabb åtgärd. Jag vill ha en eller ett par sirener till, helst med rejält tryck och gärna varierande frekvens, att koppla till min Verisure -installation. Jag tänker att man bör kunna koppla in på deras Smart-Plugs med standard vägguttag och låta den slå på när larmet utlöser och av när larmet slås av.


Väljer du vårt villalarm, med anslutning till Verisure larmcentral och fria utryckningar ingår således väktarutryckningarna i tjänsten. Vid avsiktliga larm eller vid uppenbart slarv som orsakar en väktarutryckning kan vi dock kräva ersättning. Detta är osannolikt då du har minuter på dig att återkalla ett larm som har löst ut.


Skulle man kunna köpa samma hårdvara som Sector och Verisure kränger och köra utan att koppla mot central? Huvudsaken är att du slänger ut Verisure och inte tar nån annan typ Sektor. Du betalar av ditt eget larm på typ år med deras kostna men det är en annan disskution som jag inte orkar gå in på, den grejjen har du ju redan fattat. Håller rmed föregående talare om att Z-wave eller hemautomation inte är tillräckligt tillförlitligt.


Securitas Home är ett mycket användarvänligt och kompetent hemlarm som dessutom erbjuder användaren en hel del smarta hem-funktioner. Vi gillar möjligheten att kunna skapa olika scenarier samt kompabiliteten med bland annat Sonos samt en rad Z-wave produkter (inklusive smarta lås (Dana Lock Veller ID Lock 150)). Jag skulle rekommendera att man kör larmet tyst.


Man kan ju installera en "atrappsirén" så att tjuven bryter sig in, sirénen går inte, tjuven tror larmet är trasigt eller inte påkopplat, och tar det lugnt. Om oss Vår vision är att kunna erbjuda ett brett sortiment med högkvalitativ teknisk utrustning till bra priser. Vi lägger även stor vikt vid att kunna ge våra kunder en professionell teknisk support för alla de produkter vi säljer.


Har kikat på Mina sidor och mitt befintliga konto, men såvitt jag förstår handlar det om att koppla det till Verisure, och det ska jag inte. Det jag är ute efter är att koppla det till min mobil och själv övervaka det. Enligt killen som plockade simkortet, kunde man göra så, men han "fick inte berätta hur" och föreslog att jag skulle googla på det.


Men jag hittar dessvärre inte. Med SecuritasHome får du ett professionellt övervakat hemlarmssystem.


Vår pålitliga och beprövade plattform, med över miljoner kunder och 1miljoner uppkopplade enheter världen över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.