Med CAN bus krävs det i vissa fall särskilda reläsatser eftersom bilens elsystem är extra känsligt och eventuellt kommer att ge en felkod annars (systemet varnar för att något är fel med t ex. belysningen). CANKEY CAN-BUS -avläsning extraljussignal inklusive reläkablage. Interfacet har en dold lysdiod bredvid kontakstycket som anger status.
Lysdioden blinkar rött: Kontakt med CAN Bus och kollar fordonstatus. Används för att styra extraljusrelä.
Denna typ av tillbehör krävs speciellt i senaste årsmodeller fordon med LED belysning där både halv och helljus består. Välkommen till Mitt Biltema. Som användare av Mitt Biltema kan du handla kampanjprodukter till specialpriser, skapa inköpslistor för alla tillfällen och få en översikt över dina köp med digitala kvitton. Elektronikmodulen påverkar inte elsystemet som därmed inte ger felmeddelande orsakade av felaktiga belastningar på elsystemet vilket reläer kan medföra.
Audi, VW och Volvo vilka har känsliga elsystem. Tillbehöret kopplas i anslutning till bilens ODB port (diagnostikport) där den identifierar helljussignalen.
Denna typ av relä krävs särskilt i nyare bilar där ingen helljussignal finns tillgänglig för styrning av extraljus via reläkablage eller LuminaLights Lightswitch Pro XBB.
På moderna bilar med LED och i vissa fall även Xenon i helljuset går det oftast inte att plocka ut signal till relä för extraljus. Traditionellt sett har det gått att använda en strömtjuv på bilens helljuskabel för att ge signal till reläet på kabelsatsen. RELÄ OCH KABELSATS I denna kategori hittar du tillbehör, relän och kabelsats till både extraljus och extraljusramper.
Samtliga produkter håller hög kvalitet och är fullt kompatibla med vår fordonsbelysning. Det är dessutom inga problem med att bilen har CAN-bus. Med hjälp av en liten smidig enhet som ansluts till bilens batteri kopplas enkelt st extraljus in.
Strands CAN-Bus Interface High Beam är en smart liten pryl som kan skapar en styrsignal för att styra ett extraljusrelä. XC4 XC6 V6 V9 XC90) CAN Mläser av Volvo fordonets befintliga can-bus signaler. CAN Manvänds för inkoppling av extraljus till nyare Volvo fordon som innehar LED Helljus. För bilar med kombinerad hel- och halvljus Xenon eller LED.
Dock bara på bilar med canbus aktiverat helljus. Pappsens -Golf behövde vi inte det på. Men jag gissar att det kan ha och göra med vilka helljusassistenter osv som finns.
Optibeam Cannect är en canbus interface som passar till bilar med full LED belysning. Bilspecifik Installationsanvisning. Extraljus kan kopplas på flera sätt.
Med detta relä -kablage installerat, tas strömmen direkt ifrån batteriet och belastar då inte canbussystemet Sjöbo Skåne Volvo V70N 2. Canbus volvo canbus - Diodhuse. Denna canbus interface identifierar helljussignalen i bilens canbus -system och omvandlar därefter datasignalen till en analog plus-signal (12V) som du kan ansluta till en vanlig kabelsats med 12V relä.
Skapar en styrsignal för att styra ett extraljus relä, ex kabelsatsen 871KABEL(tillval). Eller blir det fel i Can-Bus systemet då?
Koppla in extraljus på Audi A-( B) med bi-xenon ? Har du led DRL och kurvljus? Inte för att va sån men har för mig att det är lin-bus ut till lyktorna och inte can-bus ? Snabb installation av dina extraljus. Om det drar mer ström spelar oftast ingen roll. De två små kablarna ansluter du inte till en glödlampa, utan givetvis till en xenonlampa.
CANBUS påverkas inte av extraljus. I den tomma kontakten på bilden ansluter du reläkablaget. Man kan även täta reläet med silikon eller dylikt tätmedel vid kontakterna och.
CAN-BUS interface med självlärande elektronik som läser av fordonets befintliga can-bus signaler.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.