Norges ledande tillverkare av möbler för städer, parker och offentliga rum. Undantag: Älvsjö cykelparkering. Välj inget område utan skriv Älvsjö i fritextfältet.
Vi är flera aktörer i staden. Att anordna cykelparkeringar är en relativt ny uppgift för Stockholm Parkering. Därför har vi ganska få cykelparkeringar.
Trafikkontoret i Stockholms stad har länge arbetat med att ordna cykelparkeringar i Stockholm. Allt fler cykelparkeringar byggs.
De senaste åren har Stockholms stad satsat stort på att bygga fler och bättre parkeringsmöjligheter för cyklar. Ju lättare det är att parkera, desto fler kan välja cykeln. Genom att underlätta för dig att parkera rätt ökar vi också framkomligheten för sophämtning, leveranser och underhåll.
Det måste vara enkelt att parkera. Nyfiken på annorlunda cyklar? Lastcyklar, vikcyklar, cykelkärror, cykelpool? Numera finns många varianter av cyklar som kan ta cyklandet till nästa nivå.
Och sök i iStocks bildbank efter fler royaltyfria bilder med bland annat Byggnadskonstruktion-foton för snabb och enkel hämtning. Detta har resulterat i en rad erfarenheter och ny kunskap som nu finns samlade i denna skrift, en handbok som till sammans med handboken ”Cykeltrafik och trafiksignaler” ska bilda standard vid den fortsatta utbyggnaden av cykelbanor och cykelfält i staden.
Syftet är att skapa en funktionell och säker. Ny cykelparkering i Gamlestan. De två första cykelparkeringstyperna finns i staden redan idag. Vid Gamlestads Torg, resecentret, står nu ett nytt cykelparkeringshus klart.
Figur Generellt utrymmesbehov vid snedställd cykelparkering i rad (o) Val av cykelställ. Gäller hela staden i syfte att skapa enhetlighet och god användbarhet. Detta görs bland annat genom att bygga ut och öka antalet cykelparkeringar i staden.
Vi jobbar även kontinuerligt med att höja standarden till låsbarhet mot ram, så att det blir enklare att låsa cyklar mot ramen. Uppsala är Sveriges cykeltätaste stad och behovet av cykelparkeringar i city är stort. Vid Uppsala Centralstation finns Sveriges största cykelparkering. Cykelparkering i ett Hela-resan perspektiv För att underlätta ett hållbart resande är det väsentligt att planera för goda kopplingar mellan de olika trafikslagen.
Vi har därför blivit upphandlade av Uppsala Kommun att leverera tvåvåningscykelställ till hela staden. Det ska vara möjligt att kombinera bil, kollektivtrafik eller cykel på en del av pendlingssträckan till arbetet eller skolan. Ett flexibelt, spännande inslag i miljön som ger plats för fler cyklister i staden.
Street cykelparkering är tänkt att placeras längs vägar som substitut till bilparkering. DELTA Cykelhage är framtagen att skapa ordning i staden. Staden blir alltmer förtätad. Med de markerande och avskärmade gavlarna kombinerat med DELTA cykelställ blir cykelparkeringen tydlig, säker och intuitiv.
Läs om olika sätt att parkera, vilka regler som gäller och vad som händer om din cykel blir omhändertagen. Göteborg är cykelvänligt. För att klara resandeökningen räcker det inte att alla börjar åka kollektivt. En cykelstad helt enkelt.
Istället kommer cykling. För att minska antalet cykelstölder jobbar vi med att göra cykelparkeringar säkrare. Det gäller även för cykelparkering. Fler fordon och färdmedel samsas på samma yta.
Det är uppdelat i två delar, utformning av cykelparkeringar vid resecentrum och erfarenheter från byggandet av Uppsala resecentrum. Denna rapport täcker det första av dessa.
Cykelparkering Av Plan- och bygglagen framgår att ”lämpligt utrymme för parkering, lastning och lossning av fordon i skälig utsträckning ska anordnas på tomten eller i närheten av denna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.